Rugbyende studentes sportploeg van het jaar

Sportende studenten en studentensportverenigingen hebben nogal wat prijzen weggekaapt bij de uitreiking van de Utrechtse Sportprijzen 2012. Die werden woensdagavond toegekend door de organisatoren gemeente Utrecht en de Vereniging Sport Utrecht (VSU).

Tot sportploeg van het jaar werd dames 1 (foto) van Rugbyende Utrechtse Studenten (RUG) gekozen. Het team werd in seizoen 2011-2012 landskampioen. De studentenroeiverenigingen Orca en Triton kregen beide de titel sportclub van het jaar. Sportvrouw van het jaar werd hockeyster Caia van Maasakker, studente aan de Universiteit Utrecht. Hockeyer Roderick Weusthof, oud-student van de UU, werd gekozen tot sportman van het jaar.

In het komend nummer van Trajectum, dat 12 maart verschijnt, staat een reportage van de rugbyende dames van RUG.