Shell en Google droombaan voor starters

Studenten en starters beginnen hun carrière het liefst bij Shell. Google en Unilever staan op nummer twee en drie. Dit blijkt uit het onderzoek First Employers 2014 van Memory Research.

1100 studenten en starters op mbo- hbo- en wo-niveau gaven hun voorkeur werkgevers per branche op. Hierbij meldden ze de inhoud van de functie het belangrijkst te vinden. Daarnaast keken de ondervraagden ook naar de bedrijfscultuur, doorgroeimogelijkheden en het salaris.

Vorig jaar stond Unilever nog op nummer 1. Google stijgt elk jaar weer een plaats.  De internationale doorgroeimogelijkheden van Shell maakt de oliemagnaat tot favoriet dit jaar.

De academici vinden een bruto maandsalaris van €2.432 voldoende. Hbo’ers verwachten maandelijks 255 euro minder. Mannen verwachten gemiddeld meer salaris dan vrouwen (resp. €2.319 en €2.277).

Favoriete werkgevers 2014
1. Shell
2. Google
3. Unilever
4. Heineken
5. KLM
6. Rabobank
7. Philips
8. Ahold
9. Nike
10. FrieslandCampina

Op de site van First Employers is de gehele lijst per branche te vinden.