Een moeilijk gesprek met een avatar

De Dialogue Trainer is een serious game waarmee Social Work-studenten gespreksvaardigheden kunnen oefenen met een avatar. Afgelopen jaar hebben zeven studenten van de opleiding gewerkt aan verschillende scenario’s voor deze online conversation training.

Met de Dialogue Trainer kunnen studenten door serious gaming moeilijke situaties en dialogen in de praktijk oefenen. Dat kunnen ze met elkaar doen, maar ook met professionals en docenten. Het is een conversatietool waarmee je een gesprek kunt uitpluizen en waarmee je kunt reflecteren op eigen gesprekstechnieken. Hoofddocent Social Work Joep Hanrath en alumnus Social Work Nienke Kummeling vertellen enthousiast over deze ontwikkeling.

Ook interessant: Deze week is de Sustainable Campus Challenge. Hoe maken we De Uithof groener en duurzamer?