Social Work start alleen in Utrecht

De nieuwe opleiding Social Work zal in september 2017 alleen in Utrecht van start gaan. Eerste- en tweedejaars die nu in Amersfoort SPH, MWD en CMV studeren, verhuizen over twee jaar naar Utrecht.

Dat heeft Elise Nauta, directeur van het Instituut Social Work, in een brief aan studenten laten weten. Vorig jaar is besloten dat Culturele & Maatschappelijke Vorming (CMV), Maatschappelijk Werk & Dienstverlening (MWD) en Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) fuseren tot één bachelor Social Work. Die kent verschillende uitstroomprofielen. Nu is bekend gemaakt dat Social Work alleen in Utrecht start.

SPH, MWD en CMV worden zowel in Utrecht als aan de Amersfoortse locatie van de HU gegeven. Huidige studenten van deze opleidingen worden in staat gesteld deze studie af te ronden. Derde- en vierdejaars kunnen in Amersfoort hun studie afmaken (mits ze geen vertraging oplopen). De zittende tweedejaars vervolgen hun afstudeerjaar in Utrecht, terwijl propedeusestudenten voor het derde en vierde jaar verhuizen naar Utrecht.

Kleinschaligheid
Tijdens twee bijeenkomsten eerder deze week zijn personeel en studenten geïnformeerd. Vrijdag 3 juni is om 13.00 uur een derde sessie gepland. De faculteitsraad is gevraagd om in te stemmen met de verhuizing van Amersfoort naar Utrecht. Op 9 juni is een extra vergadering hierover ingelast. Later deze maand staat het punt nog een keer op de agenda en op 28 juni neem de raad een besluit.

‘We streven ook in Utrecht naar kleinschaligheid, goede voorzieningen en bereikbare docenten. Het contact met het Amersfoortse werkveld zullen we behouden’, schrijft de instituutsdirecteur.