SP wil ‘compensatie voor de schuldengeneratie’

Foto: Bart Versteeg

De SP organiseert komende woensdag in Den Haag een protest: ‘Compensatie voor de schuldengeneratie’. Een petitie tegen het ‘schuldenstelsel’ is inmiddels meer dan 40.000 keer getekend.

‘De generatie studenten die is gaan studeren na de invoering van het schuldenstelsel, wordt de dupe van een mislukt experiment van de politiek’, stelt de SP.

Al langer ligt het leenstelsel voor studenten onder vuur. GroenLinks en PvdA hebben zich dit jaar beiden tegen het leenstelsel uitgesproken, terwijl die partijen het voorstel zelf aan een meerderheid hielpen. Als het leenstelsel wordt afgeschaft, is het niet bekend wat er gebeurt met de studenten die in deze jaren de dupe zijn geworden van de regeling.

Komende woensdag om 12.00 uur wordt er geprotesteerd op het Plein in Den Haag. De petitie en meer informatie staan op de website van de SP.