Spar Uithof beste van Utrecht

Erwin Binneveld en Mirjam Bestebreurtje van Spar University in Utrecht zijn de beste supermarktondernemers van de provincie Utrecht en zijn nu in de race voor de ZO²Z Award 2015: de prijs voor de beste supermarktondernemer in Nederland.

De ondernemers van de Spar in de Uithof haalden binnen de provincie de hoogste cijfers en mogen zich twee jaar lang provincie winnaar ZO²Z noemen.

‘Ze zijn er in geslaagd om een unieke formule neer te zetten die is afgestemd op studenten. Vooral binnen de keten Spar is het een bijzondere opzet, aangezien het vaak kleine supermarkten zijn in dorpen’, vertelt René Vogels van onderzoeksbureau Panteia dat het onderzoek heeft uitgevoerd.

De supermarkt scoorde bijzonder hoog in de tevredenheidsonderzoek van klanten en medewerkers, wat een grote rol speelt in de eindbeoordeling. ‘Ze hebben zich heel goed ingeleefd in de behoefte van de lokale gemeenschap’, stelt Vogels.

Mysteryshoppers
In de eerste ronde van de competitie voor de  ZO²Z Award zijn de deelnemers beoordeeld op ondernemerschap, marketing, bedrijfseconomisch rendement, vernieuwing en sociaal-maatschappelijke betrokkenheid. De supermarkten zijn ook bezocht door mysteryshoppers.

Tijdens de Dag van het Vakcentrum op 22 april wordt de winnaar van de nationale ZO²Z Award gepresenteerd. De competitie om de ZO²Z Award is een initiatief van brancheorganisatie Het Vakcentrum en wil daarmee laten zien welke topsupermarktondernemers Nederland rijk is.