Startup Flex-Appeal trekt eerste grote klanten aan

De startup Flex-Appeal wil bijbaantjes aantrekkelijker maken door alle communicatie over het werk samen te brengen in een applicatie en een website. De startup is opgericht door onder andere HU-student Vincent de Wit en heeft twee grote klanten weten aan te trekken: franchisegroep Goedhart (Gamma en Karwei) en Randstad Hospitality.

De app van Flex-Appeal brengt alle medewerkers van een bedrijf samen op een centraal platform. In de virtuele kantine kunnen medewerkers onderling publieke berichten uitwisselen, waarop iedereen kan high-fiven of reageren. In besloten groepen ‘Kassa’ of ‘Vulploeg’ communiceren medewerkers alleen over hun eigen onderwerpen. Dankzij koppelingen met planningsprogramma’s kun je het laatste rooster raadplegen.

Vincent de Wit is vierdejaarsstudent Business IT & Management en een van de oprichters van Flex-Appeal. De startup is de afgelopen tijd ondersteund door bedrijfsincubator StudentsInc van de HU. De oprichters van Flex-Appeal vonden bij StudentsInc een werkplek en konden er terecht met allerlei vragen. ‘Dat is het voordeel van een brede groep mensen waarin veel disciplines vertegenwoordigd zijn; krachten worden gebundeld. Je kunt er terecht met allerlei vragen en er is altijd wel iemand die er iets van weet. Zo kwamen we uiteindelijk uit bij een designer die onze website heeft ontworpen’, vertelt De Wit.

San Francisco
Bij StudentsInc kunnen studenten ook afstuderen op je eigen bedrijf en dat is precies wat Vincent de Wit gaat doen: ‘Ik doe dan onderzoek naar hoe we medewerkers meer kunnen betrekken bij een bedrijf en bedrijfsprocessen.’ De Wit staat op het punt te vertrekken naar San Francisco om daar een beurs te bezoeken waar alle grote software en applicatiebedrijven zijn vertegenwoordigd. De reis is een prijs die de oprichters van Flex-Appeal hebben gewonnen in een wedstrijd.

Binnenkort gaan zo'n zevenhonderd Randstad-medewerkers bij de Amsterdam ArenA werken met Flex-Appeal. In de toekomst wil Flex-Appeal nog nadrukkelijker het centrale platform voor alle zaken rondom een bijbaan worden. Bijvoorbeeld door via een spel de productiviteit en de kwaliteit van medewerkers te belonen of op een laagdrempelige manier hun tevredenheid te meten.

Foto: Flex-Appeal/bron: HU Redactie