Student aan Hogeschool Utrecht besmet met coronavirus

Foto: Pixabay

Een student verpleegkunde heeft het coronavirus opgelopen, tijdens een vakantie in Noord-Italië, meldt de HU op deze ochtend, dinsdag 10 maart. De student is sindsdien niet op de HU geweest en zit thuis in quarantaine.

Het betekent dat er geen andere maatregelen dan voorheen worden genomen door de HU. De hogeschool blijft op de speciale corona-pagina melden dat het zich voorbereidt op diverse scenario’s. Daarnaast monitoren ze de studenten die in het buitenland verblijven. Het International Office adviseert in samenwerking en overleg met de instituten studenten die naar het buitenland (willen) gaan. En mocht er sprake zijn van een besmetting van een student of medewerker binnen een van de HU-gebouwen, dan voert de GGD de regie over de te nemen maatregelen.

Voor studenten en collega’s van de HU die in Noord-Brabant wonen en last hebben van hoest, verkoudheid of koorts: zij moeten conform het advies van het RIVM thuisblijven.

Zie ook: Coronavirus steekt kop op bij enkele hogescholen en universiteiten of kijk onze video.