Studenten in Arnhem en Nijmegen betalen meer huur door gasprijs

Door de hoge gasprijs zijn veel studenten volgend jaar waarschijnlijk meer geld kwijt voor hun studentenkamers. Nu al meldt de SSH& dat de huurverhoging per maand tussen de 15 en 20 euro zal zijn. Dat meldt De Gelderlander. De studenten betalen in hun kamerhuur een voorschot op het energieverbruik en dat is waarschijnlijk onvoldoende. De organisatie verwacht dat studenten in april flink moeten bijbetalen.

SSH& is de grootste verhuurder van studentenwoningen in de regio Arnhem en Nijmegen, met ongeveer 6800 woonruimtes. Bij Idealis, de studentenhuisvester met 5600 woningen in Wageningen en Ede, is het nog niet duidelijk of de verhoging per 1 januari ingevoerd gaat worden. De huisvester heeft in principe een vaste prijsafspraak bij hun gasleverancier tot 1 juli. Bij SSH& hopen ze stiekem op een zachte winter.