Studenten maken radio voor Omroep WNL

Een groep studenten journalistiek gaat voor Omroep WNL (voorheen Wakker Nederland) radio maken. In de nacht van dinsdag op woensdag dragen zij zorg voor de programma’s ‘Nog Steeds Wakker Nederland’ en ‘Nu Al Wakker Nederland’.

Docent Casper Meijer is een van de presentatoren. Dit meldt journalistensite Villamedia. De eerste uitzendingen zijn in de nacht van 8 september tussen 2.00 en 6.00 uur op Radio 1. De studenten vervullen diverse functies in de radioprogramma’s, wist studentencommunity HUmedia eerder. Sommigen gaan presenteren, anderen hebben de functie van redacteur of lezen een column voor.

WNL is een publieke omroep die onlangs is opgericht door De Telegraaf, maar heeft de officiële banden met de krant verbroken. De eerste tv-uitzending was maandag 6 september.