Video

Studenten geven taalles aan ‘onze’ schoonmakers: ‘Ik vind het leuk om mensen wat bij te brengen’

Moeite hebben met het lezen van je salarisstrook, niet kunnen praten met je leidinggevende of kunnen voorlezen aan je kinderen. Het is de dagelijkse realiteit voor 2,5 miljoen laaggeletterden in Nederland. En voor veel schoonmakers binnen de UU en de HU. Toinette Loeffen en Radj Ramcharan bedachten hoe studenten Social Work taallessen kunnen geven aan onze schoonmakers.

Loeffen en Ramcharan begonnen met schoonmaakbedrijf Asito van de Universiteit Utrecht, maar al snel bleek er ook interesse te zijn vanuit Hago, het schoonmaakbedrijf van de HU. Ze hopen na de zomer met de schoonmakers aan de slag te kunnen.

Ook interessant: Studieverenigingen over sobere introducties: ‘Het wordt ons heel moeilijk gemaakt om iets tofs te organiseren voor eerstejaars’