Kort

Studenten zijn boos over extra geld voor toezichthouders van Universiteit Utrecht

De leden van de Raad van Toezicht van de Universiteit Utrecht verhogen hun vergoeding met 60 procent. Studenten vinden deze fikse stijging midden in de coronacrisis misplaatst, meldt AD Utrecht.

De jaarlijkse toelage van de voorzitter van de Raad van Toezicht wordt verhoogd van 15.000 naar 24.000 euro. De vergoeding van de andere vier leden stijgt van 10.000 naar 16.000 euro.

De studentleden van de Universiteitsraad vroegen de toezichthouders al eerder om af te zien van de verhoging of deze in elk geval uit te stellen tot na de coronacrisis. Joanne Kellerman, voorzitter van de Raad van Toezicht, denkt daar anders over. ‘Wij zijn van oordeel dat een gepaste honorering voor de taken en verantwoordelijkheden die bij de Raad van Toezicht belegd zijn, gerechtvaardigd is’, zegt ze tegen het AD.