Studenten kunnen meerijden met tourkaravaan

Meerijden in de Tour de France? Dat kan. Althans, in de karavaan die ieder jaar meereist met de Tour de France.

De tourorganisatie zoekt vrijwilligers/studenten die willen meerijden in één van de vier tourauto’s van het promotieteam Le Tour Utrecht 2015. De karavaan bestaat uit 160 voertuigen van sponsors, partners en bedrijven die de Tour de France mede mogelijk maken. De optocht trekt iedere dag langs duizenden mensen, rijdt een uur tot anderhalf uur voor het peloton uit en maakt het publiek warm voor de komst van de renners. In een lint van 20 kilometer worden petjes, sleutelhangers, magneetjes en snoep uitgedeeld aan het publiek.

De crew vertrekt op maandag 30 juni richting Engeland en bestaat uit een manager karavaan, vier chauffeurs en vier promotiemedewerkers. Een werkdag – afhankelijk van de etappe – duurt van 07.00 tot 18.00 uur. Deelname is op vrijwillige basis.

Aanmelden kan tot 2 juni via f.van.der.meij@utrecht.nl

Foto: Jurriaan Persyn