Studentenhuis van het Jaar: Utrechts IBB 59 ligt op koers

De studentenhuizen ‘De Remise’ uit Amersfoort en ‘IBB 59’ uit Utrecht behoren tot de twaalf studentenhuizen die nog in de running zijn voor de titel ‘Studentenhuis van het Jaar 2014’.

Daarmee laten de studentenhuizen bijna dertig concurrenten achter zich. Studenten.net, organisator van de verkiezing, gaat de komende week bij de huizen langs om te kijken hoe gezellig het huis is, van hoeveel producten in de koelkast de houdbaarheidsdatum is verstreken, hoe schoon de gemeenschappelijke kamer en badkamer zijn en hoe hoog de stapel afwas reikt. De bevindingen worden genoteerd en een checklist wordt toegevoegd aan de profielpagina van het huis.

Kimberly van Vliet (23), student SPH aan de HU, woont in IBB 59 en is vol vertrouwen over de verkiezing. 'We hebben meerdere koelkasten waarvan één speciaal voor bier. We drinken altijd Pitt van de Jumbo. Ons huis is verre van schoon. Het is niet gigantisch smerig, maar wel altijd een zooi. Denk aan lege flesjes bier, peuken, afwas en eten.'

Tussenstand
IBB 59 betrekt momenteel de tweede plaats. De Remise staat vooralsnog laatste. Over twee weken, op maandag 26 mei, wordt bekendgemaakt welke drie studentenhuizen in de finale zitten. De bekendmaking van het ‘Studentenhuis van het Jaar 2014’ vindt begin juni plaats.

Volgens Kimberly is IBB 59 het leukste studentenhuis. 'We zijn een gezellig huis. In het weekend hebben we altijd feestjes en worden ook de afterparty’s in ons huis gehouden. We zijn hartstikke sociaal allemaal.'

Iedereen kan stemmen op de studentenhuizen.

Foto: studentenhuisvanhetjaar.nl – (De Remise heeft een feestje gehouden)