Studievereniging maakt game voor afgedankte docent

Studievereniging Ingenium heeft een game online gezet om meer aandacht te trekken voor de petitie die ze zijn gestart tegen het gedwongen vertrek van docent Martin van Haastrecht. Zijn contract wordt niet verlengd en daar zijn zij het niet mee eens.

De studenten van het Instituut Engineering en Design (IED) maakten een game waarin je als speler Martin bent en op het punt staat je baan te verliezen en je in opstand komt tegen de boosaardige HU. Daarbij mag je pennen, boeken en scooters gebruiken.

Je kan het spel hier spelen.

Van Haastrecht is een populaire docent. De petitie tegen zijn vertrek is al meer dan 350 keer ondertekend. Vorig jaar stond hij nog in de finale van de Docent van het Jaar verkiezing. Toen werd voor de rest van de hogeschool al snel duidelijk dat hij met veel passie en plezier voor de klas staat en ook nog eens goed kan vissen.