SvJ houdt minuut stilte om Charlie Hebdo

De School voor Journalistiek hield een minuut stilte vanwege de aanslag op Charlie Hebdo. Het bestuur van de school toonde daarbij een reactie over de kwestie.

Tien redactieleden van Charlie Hebdo en twee politieagenten werden gisteren in Parijs op brute wijze doodgeschoten. De aanslag werd waarschijnlijk gepleegd vanwege de anti-Islam cartoons van de satirische krant. Het nieuws kwam hard aan in heel de wereld. Ook docenten en studenten van de School voor Journalistiek reageerden geschokt. De faculteit Communicatie & Journalistiek hield daarom om elf uur vandaag een minuut stilte. Via Twitter werd iedereen opgeroepen om mee te doen.

Utrecht doet mee
De gemeente Utrecht laat weten om 18.00 uur vanavond te verzamelen op het Domplein om de terreuraanslag te herdenken.

Reactie LeF

UPDATE
De hoofdhal van de faculteit Communicatie & Journalistiek was om elf uur vanochtend gevuld met studenten, docenten en medewerkers. Op een groot scherm boven de trap werd de reactie van het bestuur van de faculteit en de School voor Journalistiek getoond.

Screen Shot 2015 01 08 at 11 18 40 AM

Foto: Jan Bogerd

IMG 4074 (1)

Foto: Marc Janssen

UPDATE
Tekeningen die eerstejaars social work in Amersfoort maakten naar aanleiding van de moord op redactieleden van Charlie Hebdo, worden in het gemeentehuis van de stad tentoongesteld. Tijdens een college op donderdag besloten de studenten een handafdruk op wit papier te maken met daarbij een persoonlijke tekst of tekening. Die zouden aanvankelijk in het gebouw van de HU in Amersfoort komen te hangen, maar na overleg tussen collegelid Jan Bogerd van de HU, HUA-directeur Ramses de Groot en burgemeester Lucas Bolsius kregen de tekeningen een bestemming in het stadhuis.