Teller enquête staat op kwart van de studenten

Een kwart van de HU-studenten heeft inmiddels de Nationale Studentenenquête (NSE) ingevuld. Het streefpercentage is 35 procent.

Een maand na de start namen ruim achtduizend studenten de moeite om de vragenlijst op www.nse.nl in te vullen. Dit is nog mogelijk tot 12 april. In zo’n tien minuten kunnen respondenten hun mening geven over de opleiding, faciliteiten en studiestad. De uikomsten van het onderzoek worden onder meer gebruikt om de studie te verbeteren.

Volgens Marieke van der Padt van de afdeling Studentenvoorzieningen is een kwart opkomst in dit stadium ‘niet slecht’. ‘We hebben nog even. Ik heb er goede hoop op dat we die 35 procent gaan halen.’ Een hoge opkomst leidt tot een betrouwbare uitkomst. Daarom zijn er op verschillende momenten campagnes met ludieke acties om studenten aan te sporen mee te doen.

De Nationale Studentenenquête is een landelijk onderzoek naar de tevredenheid van studenten over hogescholen en universiteiten. De resultaten verschijnen op www.studiekeuze.nl, een site die scholieren kunnen raadplegen, en de Keuzegids Hoger Onderwijs. Sinds dit jaar is de NSE samen gegaan met een onderzoek van de hogescholenkoepel HBO-raad.