Kort

The Student Hotel wil uitbreiden in het buitenland (filiaal in Utrecht is nog onzeker)

The Student Hotel gaat nog eens zeven vestigingen in het buitenland openen, schrijft de Volkskrant. Het bedrijf heeft zeven hotels in Nederland (waaronder Amsterdam, Eindhoven en Delft) en zes elders in Europa (zoals in Parijs, Barcelona en Berlijn). Er zijn ook plannen om in Utrecht een filiaal te openen.

The Student Hotel verhuurt kamers aan studenten, starters en jonge medewerkers van bedrijven. Het bedrijf is omstreden. Volgens de Landelijke Studentenvakbond verhuren ze kamers tot 1000 euro per maand, terwijl huurders weinig rechten hebben. Volgens The Student Hotel bieden ze flexibele woonruimte en is het niet de bedoeling dat studenten er lang op kamers gaan wonen.

In de jongste plannen wilde het bedrijf een vestiging openen in het nog te bouwen Jaarbeurspleingebouw. Maar diverse politieke partijen maakten hier begin vorig jaar bezwaar tegen. Even later keurde de gemeente de bouwplannen af en daarmee werd ook de komst van het hotel op de lange baan geschoven.