Tijdelijke studentenhuisvesting in lege zusterflat

Er komt tijdelijk studentenhuisvesting in de lege zusterflat op het terrein van het voormalig St. Antonius Ziekenhuis in Overvecht. In de flat kunnen ongeveer 120 jongeren terecht.

Op het terrein van het voormalige ziekenhuis komen op den duur 250 nieuwe woningen in een groene omgeving. De zusterflat moet hiervoor worden gesloopt, maar tot die tijd kunnen jongeren die op zoek zijn naar een woonruimte er wonen. Het is nog niet bekend hoe lang de studenten er kunnen wonen.
In de voormalige zusterflats van het ziekenhuis Oudenrijn in Kanaleneiland zijn vorig jaar ook negentig studentenwoningen gekomen. De laatste tijd worden sowieso steeds meer lege gebouwen herbestemd tot studenten- of jongerenhuisvesting. Een recent voorbeeld is het studentencomplex De Sterren in het voormalige provinciehuis en aan de Archimedeslaan werd al in 2012 een omgebouwd studentencomplex geopend.

Foto: DUIC.nl/Carl030nl