Toch geen uitzondering praktijkonderwijs op avondklok

Studenten in het hoger onderwijs die praktijkonderwijs krijgen, mogen toch niet ’s avonds over straat. De regering voert een motie van de Tweede Kamer hierover niet uit. Dat meldt de HU op het interne Sharepoint.

Eerder werd bekend dat studenten die ’s avonds tentamens moeten maken, ook na 21.00 uur mogen reizen. Daarop pleitten studenten- en onderwijsorganisaties om zo’n uitzondering ook toe te staan voor praktijklessen in de avonduren. Maar de regering wil dit niet omdat de avondklok waarschijnlijk nog maar kort duurt. Mocht de avondklok-regeling een verlenging krijgen, dan komt het opnieuw op de agenda.

Gisteren maakte minister-president Rutte bekend dat de basisscholen binnenkort weer open mogen. Voor hogescholen en universiteiten verandert er voorlopig niets. De bestaande maatregelen blijven van kracht.