Twee ECHO Awards voor HU-studenten

Twee van de vier HU-genomineerden voor de ECHO Awards zijn in de prijzen gevallen. Dit zijn stimuleringsprijzen voor allochtoon talent.

Néné Barry (bouwtechnische bedrijfskunde) won de Bèta/Techniek Award en Siham Moumna (master Engels) ging er vandoor met de Teaching for Excellence Award. Suzan Yücel (journalistiek) kreeg – net als de andere genomineerden voor de NOS Media Award – een stageplaats bij de NOS aangeboden.

De prijsuitreiking vond plaats op maandag 22 maart. De winnaars mogen een summercourse volgen aan de University of California Los Angeles (UCLA). De wedstrijd wordt georganiseerd door het Expertisecentrum Diversiteitsbeleid ECHO, opgericht door het ministerie van Onderwijs, universiteitsvereniging VSNU en hogescholenkoepel HBO-raad. De NOS Media Award wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt.