Twee HU-projecten dingen mee naar de RAAK-award

Twee projecten van de HU zijn genomineerd voor de RAAK-award 2020, een prijs voor het beste praktijkgericht onderzoek. Het eerste project is ‘Immersieve journalistiek en het betrokken publiek’ van het lectoraat Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie. Het tweede onderzoek is ‘ZINnig’, dat tools ontwikkelt voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis, van het lectoraat Logopedie: Participatie door Communicatie.

Andere genomineerden zijn de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (twee projecten), Saxion en Fontys Hogescholen. De uitreiking vindt plaats tijdens het SIA-congres op 19 november. SIA is een organisatie die praktijkgericht onderzoek stimuleert en financiert. Congresgangers kunnen stemmen op hun favoriete onderzoeksproject in de periode voorafgaand aan het congres.