Twee HU-studenten in finale ECHO Awards

Twee HU-studenten staan in de finale van de ECHO Awards. Voor de ECHO Award in de categorie hbo is dit Marya Yaqin (bedrijfskundige informatica) voor de NOS Media Award is Emran Küçük (journalistiek) een van de kanshebbers.

Een onafhankelijke jury, onder voorzitterschap van de PvdA-politicus John Leerdam, beoordeelt de studenten tijdens een Engelstalige presentatie. De winnaars worden op 6 april tijdens een feestelijke uitreiking bekend gemaakt.

Marya Yaqin heeft in de finale van de ECHO Award nog zes concurrenten. Voor de NOS Media Award gaat Emran Küçük de strijd aan met twee overgebleven finalisten. De HU had ook Sang Nguyen, student technische bedrijfskunde, voorgedragen, maar hij strandde in de eerste ronde. Hij werd benoemd als ambassadeur voor ECHO.

De ECHO Awards zijn landelijke stimuleringsprijzen voor niet-westers allochtoon toptalent.