Twee jaar vooruit betalen voor studentenkamer

De inschrijving voor studentenkamers aan de Ravellaan 96 in Oog en Al staat open. In het voormalige kantoorpand van de gemeente Utrecht worden 180 studentenkamers gerealiseerd door Socius.

Socius (voormalig STW) wil daarbij gaan werken met een pilot van financiële bewonersparticipatie. Wethouder Paulus Jansen (Wonen) heeft daar echter geen goed gevoel bij. De participatie houdt in dat bewoners twee jaar huur vooruit kunnen betalen. Daarbij moet de huur voor twee jaar worden voldaan en krijgt de bewoner twee maanden gratis huren (24 voor 22 maanden) én gegarandeerd een plek.

Bewoners met deze financiële participatie krijgen voorrang, maar de participatie is niet verplicht. 'Ook studenten zonder deze constructie kunnen zich inschrijven, maar zijn niet verzekerd van een plek. Daar hebben we een toewijzingssysteem voor', aldus Pim Koot commercieel directeur van Socius.

Lees meer bij DUIC

Bron en foto: DUIC