UIT-werkgroep van UU en HU komt met eerste advies voor introductietijd

De aankomende UIT in augustus gaat er anders uitzien dan normaal. Door de coronamaatregelen lopen er straks geen duizenden studenten door de stad, maar gebeurt het kennismaken vooral online. Eerder werd duidelijk dat studie- en studentenverenigingen nog moeite hadden om daar invulling aan te geven. De UU en de HU startten daarom een werkgroep, dat nu met een eerste advies komt.

Zo wordt aan de Utrechtse verenigingen geadviseerd om twee programma’s te ontwikkelen: een die 100 procent online is, en een die inspeelt op fysiek samenkomen met inachtneming van de anderhalve meter afstand. De werkgroep geeft verschillende voorbeelden ter inspiratie.

Verder laat de werkgroep weten door te gaan met het verzamelen van ideeën. Ook wordt er gezocht naar materiële en financiële middelen waar alle organisaties een beroep op kunnen doen voor (een deel) van de ontwikkeling van UIT-ideeën.