Updates: HU-bieb zaterdag dicht

Foto: Pixabay

Na de bekendmaking dat het onderwijs tot 1 april niet doorgaat in de gebouwen van de HU, komen er nog veel kleine berichten binnen. Een aantal lichten we eruit.

Update 3
Bibliotheken HU en UU op zaterdag dicht
De bibliotheken van de HU op het Utrecht Science Park is – net als vrijdag – op zaterdag 14 maart gesloten. De bieb op locatie Amersfoort is zoals altijd op zaterdag en zondag dicht. In het weekend volgt een bericht over de openstelling volgende week, schrijft de bieb op Twitter. De twee bibliotheken van de Universiteit Utrecht, die op vrijdag nog open waren, gaan zaterdag 14 maart tot en met minimaal 31 maart op slot, meldt de universiteit.

Update 2
Bibliotheken HU dicht, gebouwen open

De bibliotheken in het Utrecht Science Park en HU Amersfoort zijn vrijdag 13 maart gesloten, meldt de hogeschool op Twitter. Over de openstelling later in de week volgt zo spoedig mogelijk informatie. De gebouwen van hogescholen blijven open voor andere activiteiten dan onderwijs, schrijft de Vereniging Hogescholen. ‘Per instelling moet beoordeeld worden of en hoe onderwijs op afstand aangeboden kan worden.’

Update 1
Onderwijs Hogeschool van Amsterdam gaat door
Aan de Hogeschool van Amsterdam gaat het onderwijs in de gebouwen zoveel mogelijk door. Dit ondanks de mededeling van de Vereniging Hogescholen dat het onderwijs aan alle hogescholen en uniAversiteiten is afgelast, schrijft HvanA. Wel zijn colleges en dergelijke met meer dan 100 personen geschrapt. De HvA vraagt studenten en medewerkers zoveel mogelijk thuis te werken.