Utrechts hotel verhuurt voor langere tijd kamers aan studenten

Het Utrechtse Star Lodge Hotel gaat voor langere tijd hotelkamers verhuren aan studenten. Daarmee speelt het in op de kamernood in de stad. Daarnaast heeft de hotelbusiness in Nederland het zwaar te verduren in tijden van corona. Het verhuren van kamers aan studenten is een creatieve manier om inkomsten te genereren.

Het hotel focust zich in eerste instantie op toerisme en zakelijke klanten maar doet nu ook een oproep aan studenten. Die kunnen de kamers in elk geval een maand huren met kans op verlenging. Of je er langer kunt blijven slapen, hangt af van de beschikbaarheid. Bij navraag blijkt dat er niet een vast bedrag per maand wordt gevraagd voor een kamer, maar je betaalt in elk geval minder dan 1000 euro per maand.