Kort

Utrechtse studentenvereniging IFMSA organiseert vaccinatievoorlichting met Diederik Gommers

De Utrechtse afdeling van de internationale medische studentenvereniging IFMSA houdt 27 mei een digitale voorlichtingsavond over vaccinaties. Daarmee hopen ze dat kansarmen binnen de maatschappij met behulp van objectieve en toegankelijke informatie een weloverwogen keuze maken om zich wel of niet te laten vaccineren.

Om aandacht te vragen voor het evenement, flyeren studenten vandaag bij buurthuizen, migrantenorganisaties en asielzoekerscentra in Utrecht.

‘We willen zo veel mogelijk mensen met vragen over de coronavaccinatie ertoe zetten om die vragen te stellen en te luisteren naar het antwoord van experts, zodat ze goede informatie hebben of ze zich wel of niet willen laten inenten’, laat Rob Hogenhuis van IFMSA aan RTV Utrecht weten.

Voor het beantwoorden van de vragen houden IC-baas Diederik Gommers, voorzitter van het College ter beoordeling van Geneesmiddelen Ton de Boer en arts infectieziektebestrijding Putri Hintaran een kort praatje. Geïnteresseerden kunnen zich via vaccinatie.utrecht@ifmsa.nl aanmelden voor de Zoom-sessie.