Veel nominaties Docent van het Jaar

Zo’n driehonderd docenten zijn genomineerd voor de verkiezing van de Docent van het Jaar 2011. Een week voor sluiting van de nominatieronde op 6 februari droegen ruim achthonderd studenten hun favoriet voor. Een respons die beduidend hoger is dan tijdens de edities in de vorige jaren.

De meeste inzendingen komen van de faculteiten Maatschappij & Recht en Educatie: respectievelijk 68 en 66. De faculteit Economie & Management staat derde met 47 voordrachten, gevolgd door Gezondheidszorg met 39 aangedragen docenten. Studenten van Natuur & Techniek en Communicatie & Journalistiek nomineerden ieder 35 docenten.

Studenten kunnen nog tot zondagavond 6 februari middernacht docenten nomineren op www.trajectum.hu.nl/docentvanhetjaar. Op 17 februari worden de twintig halve finalisten bekend gemaakt, waarop kan worden gestemd. De vijf docenten met de meeste aanhang strijden op 7 april in de grote finale. Het is de derde editie van de Docent van het Jaar, die wordt georganiseerd door Studium Generale en Trajectum.