Veel Utrechtse studenten in besturen

De besturen van de studentenorganisaties ISO en LSVb worden komend studiejaar overheerst door studenten van de HU en Universiteit Utrecht (UU).

Dat bevestigen woordvoerders van het Interstedelijk Studentenoverleg (ISO) en de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) na een bericht in het digitale universiteitblad DUB van de Utrechtse universiteit. De kandidaten worden 25 juni officieel aangesteld.

Vanaf september treedt Sebastiaan Hameleers, vierdejaars integrale veiligheidskunde van de HU, aan als voorzitter van het ISO. Tessa Timmermans van de UU wordt secretaris terwijl Max Patelski en Marije de Jong (beide eveneens van de UU) de functie vervullen van algemeen bestuurslid. Penningmeester wordt Minke Remmerswaal van de Wageningen Universiteit.

Ook de LSVb wordt in aantal gedomineerd door Utrechtse studenten. Ike Haasjes, zojuist afgestudeerd bij creatieve therapie van de HU, begint in september als secretaris. UU-student Jelmer de Ronde is de nieuwe vice-voorzitter en Jamili Wetzels (eveneens UU) treedt aan als algemeen bestuurslid. De Wageningse student Pascal ten Have wordt voorzitter en Svea Dalen van de Haagse Hogeschool penningmeester.

Aanstaand ISO-voorzitter Hameleers zit momenteel in het dagelijks bestuur van de centrale medezeggenschapsraad (CMR) en is voorzitter van de opleidingscommissie integrale veiligheidskunde. Daarnaast hanteert hij de voorzittershamer van de vereniging MUST, die ondersteuning biedt aan raadsleden van de MUST-fracties in CMR en faculteitsraden. Beoogd LSVb-secretaris Haasjes fungeert als secretaris van de vereniging MUST.