‘Vertelknuffel’ SAMbuddy genomineerd voor Computable Awards

De ‘vertelknuffel’ SAMbuddy, ontwikkeld door onder meer de HU en de Vrije Universiteit, is genomineerd voor de Computable Awards 2021. Samen met vier andere projecten is SAMbuddy voorgedragen voor de categorie onderwijsproject, schrijft het ict-vakblad.

SAMbuddy is een stoffen knuffel die met behulp van elektronica kan ‘praten’ met kinderen. Het is ontwikkeld voor kinderen met een beperking die hun verhaal aan de knuffelrobot kwijt kunnen. Studenten van de minor Social Robotics testten, onder leiding van ict-docent Matthijs Smakman, de vertelknuffel uit op kinderen.

Het publiek maakt voor de helft uit welk project uiteindelijk wint: stemmen kan vanaf 5 juli. De jury beoordeelt de genomineerden voor de andere helft. Op 2 november worden de winnaars bekend gemaakt.