Vier HU-nominaties ECHO Awards

Vier studenten van de HU zijn genomineerd voor de verschillende ECHO Awards. Dit zijn stimuleringsprijzen voor allochtoon talent.

De studenten zijn: Habieba Aaras (maatschappelijk werk en dienstverlening) voor de ECHO Award; Siham Moumna (master Engels) voor de Teaching for Excellence Award; Suzan Yücel (journalistiek) voor de NOS Media Award en Néné Barry (bouwtechnische bedrijfskunde) voor de Bèta/Techniek Award.

Het is de tiende keer dat de prijzen worden overhandigd. De finale vindt plaats op 22 maart. De winnaars mogen een summercourse volgen aan de University of California Los Angeles (UCLA). De wedstrijd wordt georganiseerd door het Expertisecentrum Diversiteitsbeleid ECHO, opgericht door het ministerie van Onderwijs, universiteitsvereniging VSNU en hogescholenkoepel HBO-raad. De NOS Media Award wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt.