Kort

Voor internationale studenten zijn er twee kamers te huur bij de vicevoorzitter van Avans

Avans Hogeschool roept Brabanders op kamers te verhuren aan internationale studenten. Jacobine Ravensbergen, vicevoorzitter van het college van bestuur van Avans, geeft het goede voorbeeld door zelf twee kamers beschikbaar te stellen aan internationale studenten, schrijft BN de Stem.

‘Ik heb hier twee logeerkamertjes. Ik vind dat als je zoiets vraagt aan mensen, dat je dan zelf ook mee moet doen. Anders is het een loze oproep’, zegt ze in de krant.

Avans riep eerder al eigen medewerkers, inwoners en studenten uit Breda, Den Bosch en Tilburg op om kamers af te staan. Het gaat om ruim tachtig internationals. Zij verblijven nu vaak in hotels, campings of wonen anti-kraak.

Er komen dit jaar meer internationale studenten omdat de reisbeperkingen deels zijn afgeschaft. Ravensbergen : ‘Het is daardoor nu echt strijden om het laatste kamertje. En dan hebben internationale studenten vaak ook geen netwerk in Nederland, dus dat is helemaal lastig.’