VVD wil opheldering over kameraanbod Amersfoort

De Amersfoortse VVD-fractie wil van het college weten wat er in de stad wordt gedaan om het aanbod van studentenkamers in de stad te vergroten. De partij maakt zich zorgen om het huidige aanbod in de keistad.

De VVD reageert hiermee op een artikel uit De stad Amersfoort. Hierin uiten twee studenten van de Amersfoortse studentenvereniging de StuRa hun onvrede over het woningaanbod in de stad. Op dit moment zouden er volgens hen te weinig betaalbare woonruimtes voor studenten zijn.

‘Amersfoort moet een aantrekkelijke stad voor studenten zijn,’ zegt VVD-raadslid Maria Ballast. ‘Een stad waar studenten ook na hun studie willen blijven wonen.’

Op dit moment is er volgens de VVD echter een tekort aan betaalbare woonruimte. ‘Wij willen hier graag opheldering over van het college,’ stelt Ballast. De partij wil graag weten of het probleem bij het college bekend is, of er een overzicht is van het tekort en wat Amersfoort daaraan wil doen. Overigens heeft de VVD al een plan klaar liggen om het tekort eventueel op te lossen, maar wacht het eerst de antwoorden af.

Het college zal binnen 21 dagen met een antwoord komen.