Weer computers gestolen aan de Bolognalaan 101

Bij een inbraak in de HU-locatie Bolognalaan 101 zijn dit weekend veertien iMac-computers buitgemaakt. Het is de tweede keer in korte tijd dat er is ingebroken.

De dieven verschaften zich toegang tot het pand door een raam op de eerste verdieping te forceren. Op het instituutsplein van het Instituut voor Media (waar onder meer de School voor Journalistiek onder valt) knipten ze de kabels van de computers los en gingen er vandoor. De inbraak werd maandagochtend 30 januari ontdekt.

In het weekend van 19 december was de Bolognalaan ook al doelwit van dieven. Toen sloegen ze een ruit op de begane grond in en vertrokken met zeven Apple-computers van hetzelfde instituutsplein.

In het gebouw zat vorheen de Faculteit Gezondheidszorg (FG). Het biedt tijdelijk onderdak aan de Faculteit Communicatie en Journalistiek en enkele opleidingen van de FG. De politie is bezig met een onderzoek.