Wientjes: honoursstudent heeft betere carrièrekansen

Tijdens de Honours Graduation Day op vrijdag 3 oktober ontvingen tien studenten van de faculteit Natuur en Techniek een Honours Certificaat en 23 studenten een Ster Verklaring.

Zij werden toegesproken door onder meer Bernard Wientjes, oud-voorzitter van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Hij gaf aan dat het Nederlandse bedrijfsleven behoefte heeft aan excellent afgestudeerde studenten met ambitie: ‘Nederland heeft internationaal eigenlijk geen kans meer zonder topstudenten en daar moet je als land een keuze voor maken, in het opleiden en onderzoek.’ Ook zei hij dat een student met een Honours Certificaat of Ster Verklaring op zak duidelijk betere start- en carrièrekansen op de arbeidsmarkt heeft.

Alle faculteiten aan de HU bieden honoursprogramma’s (inloggen) aan. Studenten kunnen een heel programma bovenop de studie volgen of intekenen op kleinere extra onderdelen tijdens een cursus of stage. Als studenten slagen voor bepaalde onderdelen ontvangen zij een Ster Verklaring. Als alle vijf sterren zijn behaald krijgen zij een Honours Certificaat bij hun diploma.

Bron: HU Redactie/foto: Seth Carnill