Windesheim-diploma voor Almeerse studenten

Vanaf september studeren HvA-studenten in Almere niet meer aan de Hogeschool van Amsterdam maar aan de Hogeschool Windesheim. Met de Zwolse instelling is er eindelijk een akkoord over de vier Almeerse opleidingen, meldt hogeschoolblad Havana.

Meer dan een jaar onderhandelen de Hogeschool van Amsterdam en de Hogeschool Windesheim al over de HvA-opleidingen small business, information engineering (IE), ondernemen, innovatie & techniek (OIT) en de pabo in Almere. De huur van de HvA-panden was lange tijd een struikelblok, bovendien wilde Windesheim de opleidingen alleen overnemen als ze die kon onderbrengen bij een nieuwe hogeschool, ‘Windesheim Flevoland’, met wel veertig opleidingen. Kon dat niet, dan verdwenen de plannen van tafel.

De overname is rond, dus alles gaat door? “We zouden nooit met alleen die vier opleidingen starten”, zegt een woordvoerder van Windesheim. “Alles loopt op koers.” Maar de toestemming voor veertig opleidingen heeft Windesheim nog niet. “We willen het nu stapsgewijs opvoeren. Vanaf september de vier opleidingen in Almere, het jaar daarna komen daar al twaalf opleidingen bij.”