Wolfsen zet hogeschoolblad naar zijn hand

Aleid Wolfsen en de media geen goed huwelijk? De Utrechtse burgemeester bewijst van wel. Voor het kerstnummer van hogeschoolblad Trajectum fungeert Wolfsen als gasthoofdredacteur.
Op initiatief van hoofdredacteur Janny Ruardy bepaalde burgemeester Wolfsen, in samenspraak met de redactie, voor één keer de inhoud van het tweewekelijks magazine van de Hogeschool Utrecht. De uitgave verschijnt donderdag 9 december.
Burgemeester Wolfsen interviewde de Utrechtse schrijver Arthur Japin en voerde een gesprek met vier startende ondernemers van businessincubator UtrechtInc. Ook schreef hij een miniportret van Thekla Teunis, oud-voorzitter van studentenroeivereniging Orca, en maakte hij een selectie van het cultuuraanbod in Utrecht. In het artikel ‘Als ik burgemeester was…’ komen prominenten zoals stadsdichter Ingmar Heytze en Geri Bonhof, voorzitter van het college van bestuur van de HU, aan het woord.