Wudstik geïnterviewd tijdens Amersfoortse introductie

Zanger Wudstik werd woensdagochtend in het auditorium van de HU in Amersfoort aan de tand gevoeld tijdens de Amersfoortse Introductie Dagen (AID). De zanger was de eerste gast van het schooljaar in de Utrecht College Tour georganiseerd door Studium Generale van de Hogeschool Utrecht.

Enkele honderden studenten hoorden waarom hij deelnam aan het tv-programma The Voice of Holland en waarom hij het niet erg vond om er in de halve finale uit te vliegen. Hij vertelde ook aan interviewer Tosca Sel, redacteur bij hogeschoolblad Trajectum, over zijn studietijd. Na drie afgebroken opleidingen sleepte de zanger/muzikant uit Amersfoort een platencontract in de wacht bij Universal.

Wudstik raadde de eerstejaars aan niet te streng te zijn voor zichzelf: ‘Dit is nu de studie waar je met je hele hart voor hebt gekozen. Maar volgend jaar ligt dat misschien anders en kan je iets anders gaan doen. Je ziet aan mij dat je dan nog best wel succes kan hebben.’

Het interview was een voorproefje van het Utrecht College Tour die wordt georganiseerd door Studium Generale van de HU. Het introductiekamp begon dinsdag 26 augustus en duurt nog tot en met de 29ste.