Bolognalaan 99 sluit definitief de deuren

De HU-locatie Bolognalaan 99 gaat eind deze week definitief dicht. Het gebouw wordt daarna duurzaam gesloopt. Het HU-studententeam Selficient wil op die plaats graag hun duurzaam huis bouwen.

Het karakteristieke pand met kleurrijke panelen is ook bekend als het ‘gebouw van Hundertwasser’, genoemd naar de kunstenaar en architect die in 2000 overleed.

Bolognalaan 99 is al lange tijd in gebruik door de voormalige Faculteit Gezondheidszorg. Het zou al eerder dicht gaan maar door de toeloop van studenten Verpleegkunde dit studiejaar bleef het nog even open.

De HU is in gesprek met de Universiteit Utrecht, de eigenaar van de grond in De Uithof, over de mogelijkheid om op de vrijkomende plek een duurzaam huis te bouwen. Het team Selficient, dat bestaat uit studenten van verschillende opleidingen van de HU, wil hier een zelfvoorzienend huis bouwen. Selficient deed enkele maanden geleden mee aan een wedstrijd van het meest duurzame huis in Amerika.