Economie en Management sluit associate degrees

De vier associate degree-opleidingen bij de faculteit Economie en Management worden opgeheven. Komend studiejaar kunnen zich geen studenten meer aanmelden.

Het gaat om voltijd-, deeltijd- en duale varianten van de Ad’s intercedent, assistent marketeer, accountancy en business management. Huidige studenten kunnen de tweejarige studie gewoon afmaken, zelfs met een jaar uitloop. In totaal gaat het om zo’n honderd studenten.

Met het stopzetten van de Ad’s volgt de faculteit het beleid van de HU, stelt Kees Bossers, directeur bedrijfsvoering van de FEM. De Ad-opleidingen richten zich vooral op mbo’ers die niet kiezen voor een vierjarige hbo-opleiding. ‘Terwijl de hogeschool als University of Applied Science inzet op onderwijs op bachelorniveau, onderzoek en Leven Lang Leren met post-initieel-onderwijs’, zegt hij.

Het snel afbouwen van de Ad’s is mogelijk omdat deze vorm van onderwijs een pilot betreft.