STELLING Studentenpartij heeft meer invloed

De studentenfractie MUST heeft een flinke lijst met kandidaten voor de centrale medezeggenschapsraad (CMR). De andere lijsten tellen één of hooguit twee kandidaten.

STELLING
EEN STUDENTENPARTIJ HEEFT MEER INVLOED DAN EENPARTIJFRACTIES

Myrthe Stapper
lijsttrekker studentenfractie MUST in de CMR:

‘Het is zeker niet waar dat je met een grotere studentenpartij meer invloed kan uitoefenen dan met een eenpersoonsfractie. Wat wordt precies bedoeld met invloed? Invloed is volgens het woordenboek “Een eigenschap van iets of iemand om effect te hebben op iets of iemand anders “. Het uitoefenen van invloed is dus een eigenschap. Je kan er goed in zijn of wat minder goed. Als iemand charisma en daadkracht bezit kan hij invloed uitoefenen op anderen. Het gaat wat mij betreft om personen die dat kunnen en daarmee valt of staat de invloed.’

Studium Generale en Trajectum organiseren een online debat over de verkiezingen van medezeggenschapsraden aan de HU. Deze week poneren we rond 12.00 uur iedere dag een stelling op trajectum.hu.nl. Hier ventileert een van de kandidaten uit de centrale medezeggenschapsraad (CMR), faculteitsraad of opleidingscommissie kort zijn of haar mening over. Studenten en medewerkers worden uitgenodigd om te reageren en mee te debatteren.