Kort

Alumni Irma Sluis en Igmar Felicia maken tv-programma met dove en slechthorende kinderen

Gebarentolk Irma Sluis en radio-dj Igmar Felicia (beiden alumni van de HU) gaan een tv-programma maken met duo’s van dove en slechthorende kandidaten en bekende Nederlanders. ‘Hands up’ begint op 13 november bij de KRO-NCRV.

In het programma strijden zes duo’s om de Hands Up Trofee. Zij krijgen opdrachten waarbij ze alleen mogen communiceren in gebarentaal. Elke week valt er een duo af. ‘Met Hands Up wil KRO-NCRV een brug bouwen tussen alle dove, slechthorende en horende mensen in onze maatschappij’, schrijft de omroep.

BN’ers die meedoen zijn onder meer zanger Jamai Loman (winnaar van Idols) en presentatrice Nienke van Dijk (Nickelodeon). Irma Sluis werd bekend van de persconferenties van Rutte over corona en studeerde Leraar Nederlandse Gebarentaal/Tolk. Igmar Felicia studeerde journalistiek, was stagiair bij Trajectum en werd dj bij SLAM!, Qmusic en Radio 538.