Columns

Doing Business in Turkey

De Turkse premier is op bezoek in ons land met een handelsdelegatie van meer dan vijftig personen. Als er geld valt te verdienen zijn de Nederlanders vaak minder dogmatisch dan dat er geschreven wordt. Op de FEM (faculteit Economie & Management) heeft men de opleiding commerciële economie. Daar zitten de commerciëlen in de dop, die leren hoe je producten, merken en diensten moet 'verkopen'.

In de eerste helft van jaar 4 heb je de mogelijkheid om een minor te volgen, waarvoor je de keuze hebt uit bijna 140 minoren, alleen al op de Hogeschool Utrecht. Je kan ook kijken bij andere hogescholen in Nederland of zelfs een half jaar naar het buitenland gaan. Terwijl er op de HU veel studenten zijn met Turkse of Marokkaanse (voor)ouders, blijken de minoren Doing Business in Turkey en Doing Business with Morocco respectievelijk drie en vier inschrijvingen te hebben.

Zoals het er nu naar uitziet gaan deze minors daarom niet door. Dat zou jammer zijn. Misschien ook een beetje voor de Turkse premier, die hoopt dat er veel zaken gedaan kunnen worden met jonge enthousiaste entrepeneurs. Het gaat hem om handel en niet om geloof, hoe je gekleed bent en of je je haar wel of niet gebleekt hebt.