Columns

Race Of The Classics: een nacht van weinig slaap

Deze week varen ruim vijfhonderd studenten op de klassieke zeilschepen van Race Of The Classics. Een team van elf HU-studenten van verschillende opleidingen vaart ook mee. De studenten houden vlogs bij over hun ervaringen en Trajectum volgt ze.

Het HU-team heeft de nacht doorgezeild om vervolgens de reis richting Engeland voort te zetten. Helaas was er weinig wind, waardoor ze naar Vlissingen zijn gegaan en een feestje hebben gebouwd. Jeroen Versteeg, lid van het HU-team, heeft Trajectum laten weten dat de tussenstand van Race Of The Classics inmiddels bekend is: Het HU-team staat tegen alle verwachtingen in op dit moment derde in 'De Rees', zoals Race Of The Classics door veel studenten wordt genoemd.

Over 'De Rees'
Tijdens Race Of The Classics varen ruim vijfhonderd studenten op klassieke zeilschepen naar Engeland en weer terug. 'De Rees' is 28 jaar geleden bedacht door twee studenten van de Amsterdamse Academie, met als doel het contact tussen studenten van verschillende opleidingen te stimuleren. Het evenement is volgens de website van ‘De Rees’ inmiddels uitgegroeid tot ‘de grootste zeilrace voor studenten op klassieke schepen.’ Waar de vloot precies heen vaart, is van tevoren niet bekend. Op de dag zelf wordt naar het weer gekeken en op basis daarvan een koers uitgezet. Klik hier voor meer informatie over Race Of The Classics.