Casa Italia wint Trajectums pizzatest

Casa Italia bakt de beste pizza salami van Utrecht. Dat blijkt uit onze jaarlijkse pizzatest. De pizza werd beoordeeld met een 7,2 omdat ‘ie lekker vers, knapperig en pittig is.

In samenwerking met JustEat.nl en studenten van de HU-minor ‘Leiderschap voor bestuurlijk actieve studenten’ werden er op een vrijdagmiddag oneindig veel slices geproefd en beoordeeld. Daar kwam een top 5 uit van pizzeria’s die elkaar in de eindscore nauwelijks ontliepen – plus de smerigste pizza ooit.

Roland Ma van Casa Italia is superblij als hij hoort dat zijn pizza salami de lekkerste van Utrecht is. Nadat hij zijn vrouw heeft gebeld met het goede nieuws belooft hij z’n medewerkers een borrel en vertelt hij dat deze prijs echt de kroon op zijn werk is.

Gouden greep
Ma: ‘We zijn begonnen met het maken van pizza’s omdat onze ijssalon in de winter gesloten is. Het begon allemaal met een klein winkeltje om de hoek, maar al snel bleek dit te klein en hebben we het pizzaconcept ondergebracht in de ijssalon. Het bleek een gouden greep.’

Het geheim van de Casa Italia-pizza is volgens Ma het gebruik van goede ingrediënten, vers geraspte kaas en de liefde die zijn team in iedere pizza stopt.

Top 3
De lijst wordt dus aangevoerd door Casa Italia, daarna komt Il Mondo 2 en op nummer 3 staat de pizza van La Delizia

De nieuwe Trajectum met daarin de volledige pizzatest – en dus ook de verliezers!! – ligt nu op alle faculteiten in de bakken en is hier online te lezen.