Docent van het Jaar 2011 – Henry van Kraanen

Henry van Kraanen werkt nog niet zo heel lang bij de HU, hij is net overgekomen van Hogeschool Domstad. Op dit moment werkt hij nog in Utrecht en Amersfoort, vanaf komend schooljaar zijn alle lessen van de Pabo in de Keistad.

Bekend van
Henry is een zeer betrokken persoonlijkheid. Hij voelt zich op school vaak als een vader. En dat terwijl hij thuis ook nog vier kinderen heeft in de leeftijd van 5, 7, 9 en 11. Rekenkundig goed gekozen, maar wat kun je verwachten van een docent rekenen. Het opvoeden houdt bij hem eigenlijk nooit op, hij is 24 uur per dag papa.

Volgens zijn studenten
•    ‘Veel persoonlijke aandacht, grappig en een prettige docent. Je bent geen nummer, maar echt een student.’
•    ‘Superenthousiast in zijn vak en het overbrengen van de liefde voor rekenen.’
•    ‘Een van de weinige leerkrachten die het woord empathie begrijpt!’