Docent van het Jaar 2011 – Joost Ansems

Joost Ansems is een monument op de faculteit Maatschappij en Recht, waar hij organisatiekunde en Nederlands geeft aan studenten Personeel en Arbeid.

Bekend van
Naast het feit dat hij als twee druppels water lijkt op de mascotte Govert van de Docent van het Jaar-verkiezing, is hij vooral bekend door zijn mogelijkheid het beste in studenten naar boven te halen. Als ze niet zelfverzekerd zijn, weet hij ze te motiveren. Hij voelt aan wat een student nodig heeft.

Volgens zijn studenten
•    ‘Joost is zeer toegankelijk en hij straalt energie uit.’
•    ‘Ik vind Joost een sympathieke intelligente spontane docent, we zouden er meer van moeten hebben!’
•    ‘Hij is constant op zoek naar nieuwe stof en lesvormen. Zo hebben we een keer voor de les gemediteerd.’