Docent van het Jaar 2011 – Roderick Udo

Roderick Udo is pas 25 jaar oud, maar al ruim drie jaar docent aan de faculteit Economie en Management. Hij geeft bedrijfseconomie en accountancy.

Bekend van
Roderick geeft slechts drie dagen les op de FEM, maar hij is er elke dag te vinden. Hij vindt dat hij er moet zijn voor de studenten. Ze moeten op elk moment binnen kunnen lopen. Behalve als hij zelf onderzoek aan het doen is naar technologie in de gezondheidszorg. Over dat laatste onderzoek presenteerde hij recentelijk op de London School of Economics de resultaten.

Volgens zijn studenten
•    ‘Door zijn motivatie en enthousiasme raak je enthousiast voor zijn vakken, waardoor je harder werkt een meer wil leren.’
•    ‘Hij heeft persoonlijke aandacht: hij vraagt hoe je het hebt gehad bij een muziekfestival, of hoe een operatie is gegaan.’
•    ‘Hij geeft je niet het gevoel dat je dom bent als je dezelfde vraag honderd keer stelt.’