Docent van het Jaar 2011 – Simone Hackett

De 28-jarige Ierse Simone Hackett is al vier jaar docente Engels en sociologie aan de faculteiten Communicatie en Journalistiek en Economie en Management.

Bekend van
Haar tomeloze interesse in haar studenten. Dat ligt opgesloten in haar persoon, ze wil graag weten wat iemand beweegt. Dat blijkt ook wel uit de uitstapjes die ze maakt naar bijvoorbeeld de faculteitskroeg Stef’s. Of de trip naar Praag die haar van de finale weghoudt. Ten minste, lijfelijk zal ze niet aanwezig zijn, maar een presentatie geven zal ze gewoon doen! Kom allen kijken!

Volgens haar studenten
•    ‘interactive lectures, good examples, good attitude towards student, positive, understanding, inspiring.’
•    ‘Zij is een docent die een saaie les daadwerkelijk weer interessant kan maken.’
•    ‘She’s one of the best teachers I have ever met. She is open and friendly, but still professional. She is always prepared and reliable.’